Tijdens deze ISO 9001 cursus van een dag vertellen we je alles over de ISO 9001 norm en is er genoeg ruimte voor het bespreken van situaties uit de praktijk.
Volg een ISO 9001 Normkennis training via de CAN Academy
Wat zijn de principes van de ISO 9001 norm? Hoe is de norm opgebouwd en welke eisen worden er allemaal gesteld? Na deze training ken je de eisen uit de ISO 9001:2015 norm en ben je in staat de toegevoegde waarde van het ISO 9001 certificaat te verklaren aan collega’s. Na afloop van de training krijg je al het lesmateriaal en eventuele voorbeelden en templates mee.
Waarom ISO 9001?
Meer dan ooit is de markt in beweging. De verschoven verwachtingen van klanten, leveranciers en belanghebbenden raken uit het vizier. Er ontstaan ad-hoc oplossingen die voor dit moment werken, maar feitelijk loop je als organisatie achter de feiten aan. Door te kijken naar de context van je organisatie (wat doe je, met wie heb je te maken, wat zijn je risico’s), wordt onnodige ballast uit de organisatie verwijderd. ISO 9001:2015 helpt om te sturen op het gezamenlijk doel om weer het juiste te gaan doen, vanuit je eigen context.
Wist je dat?
Wist je dat wij de training op maat maken voor jouw organisatie? Indien gewenst gaan we gericht in op de uitdagingen en casuïstieken die zich afspelen binnen jouw bedrijf omtrent kwaliteit en ISO 9001. Zo haal je de meeste toegevoegde waarde uit de training!
Waarom CAN Academy?
Onze unieke aanpak!
In onze aanpak nemen wij jouw organisatie als uitgangspunt en niet de norm. Want de norm kan niet zwart-wit in elke organisatie worden toegepast en daarom kijken wij hoe de norm optimaal in jouw organisatie kan worden geïntegreerd. Zo ben je bewust van wat de norm exact voor jou en je organisatie kan betekenen en is het ook prettig om mee te werken.
Bij CAN Academy hanteren we in onze dienstverlening de CAN driehoek. Je wilt ondernemen. Doelen bereiken. Daarvoor heb je jouw organisatie op een zo goed mogelijke manier ingericht. Maar zitten de mensen in je organisatie op dezelfde golflengte? Krijg je mensen (voldoende) in beweging op weg naar jouw stip op de horizon? Zet de volgende (groei)stap met je organisatie; breng deze elementen zo optimaal mogelijk met elkaar in balans en haal zo meer toegevoegde waarde uit je inspanningen!
Achtergronden van ISO 9001:2015 proces en risicobenadering
Context van de organisatie
Leiderschap
Planning
Ondersteuning
Uitvoering
Evaluatie van prestaties
Verbetering
Tijdens de training is er ook voldoende ruimte voor het inbrengen van praktijksituaties.
Doelgroep en certificering
De ISO 9001 cursus is bedoeld voor iedereen die meer wil weten over ISO 9001 of zijn kennis op wil frissen. Bijvoorbeeld KAM-coördinatoren, kwaliteitsmedewerkers en QHSE-managers.
Na de training ontvang je een bewijs van deelname.
Na de training
Weet je wat kwaliteitsmanagement inhoudt
Ken je de eisen uit de ISO 9001 norm
Kun je de toegevoegde waarde van ISO 9001 verklaren aan collega’s
Meer ISO 9001 trainingen
Gerelateerde trainingen
De ISO 9001 praktijktraining: Kom erachter hoe je op pragmatische wijze de ISO 9001 norm implementeert in jouw organisatie.
ISO 9001-certificeringen moeten regelmatig worden vernieuwd, meestal om de drie jaar. Dit vereist een herbeoordeling en audits om de voortdurende conformiteit met de norm te waarborgen.
Een normkennistraining omvat onderwerpen zoals de structuur en inhoud van de ISO-norm. Dan kun je denken aan:
Kwaliteitsmanagement, procesbenadering, risicobeheer en audits (ISO 9001).
Principes van informatiebeveiliging, risicobeheer, beveiligingsmaatregelen, audits en certificering (ISO 27001).
Milieuaspecten en -impact, naleving van wet- en regelgeving, milieubeleid en -doelstellingen, en continue verbetering (ISO 14001).
Medewerkers op alle niveaus binnen een organisatie, inclusief management, kwaliteitsmanagers, auditors, milieucoördinatoren, operationele medewerkers, IT-personeel, informatieveiligheidsfunctionarissen en teamleden, kunnen baat hebben bij een ISO-training, afhankelijk van hun rol en verantwoordelijkheden.
De duur van een ISO-training varieert afhankelijk van het niveau van diepgang en de behoeften van de organisatie. Trainingen duren meestal één of twee dagen. In uitzonderlijke gevallen duren trainingen meerdere dagen tot een week.
Een ISO normkennis training is belangrijk omdat het personeel voorbereidt om de ISO-norm te begrijpen en toe te passen in hun organisatie. Dit draagt bij aan bijvoorbeeld:
De kwaliteit van processen, producten en diensten (ISO 9001).
De bescherming van vertrouwelijke informatie en gegevens (ISO 27001).
Milieubeheer, duurzaamheid en naleving van milieuregels (ISO 14001).
Onze trainers
Eén van deze topspelers gaat je verder helpen!
Elk van deze topspelers is gespecialiseerd in kwaliteit binnen organisaties. Met hun uitgebreide normkennis en jarenlange ervaring kunnen zij jouw en je organisatie als geen ander verder helpen met het verhogen van kwaliteit.
“Laurens heeft ons begeleid met de implementatie van ISO 27001 en NEN 7510. Die manier van (samen)werken is jarenlang goed gegaan. Tot onze organisatie op een gegeven moment groeide en functies veranderden waardoor het ISO-stuk bij mij kwam te liggen. Dat was niet meer voor mij weggelegd en daarnaast had ik er ook de tijd niet voor. Binnen onze organisatie hadden we ook niemand beschikbaar en buiten dat heerst er ook schaarste in dit vakgebied. Toen hebben we voor outsourcing gekozen. We hebben een goede klik met Laurens en hij weet hoe wij als organisatie werken. Dus sindsdien is Laurens bij ons werkzaam als Security Officer (as a Service).”
“Naast dat onze opleidingen worden geregeld door CertificeringsAdvies Nederland, ondersteunt Rob ons iedere maand in onze KAM-activiteiten. We sparren dan over grote vraagstukken en hij is een soort stok achter de deur om door te pakken. We kijken bewust naar waar we naartoe willen, hoeveel tijd het kost en hoeveel prioriteit het heeft. Je merkt dat medewerkers zelf ook met ideeën naar ons toekomen. De betrokkenheid is dus hoog!”
Wij hebben ervoor gekozen om met CertificeringsAdvies Nederland in zee te gaan, omdat dit een partner is die, met betrekking tot de verschillende aspecten van de bedrijfsvoering, het meeste vertrouwen en deskundigheid uitstraalde.
Wim Welman
Kwaliteitsmanager
“Rob, de adviseur van CAN was kordaat en slagvaardig en vrij direct, daar houden we van! Hij draaide nergens omheen, daarom wisten we precies waar we aan toe waren. En niet zonder resultaat; na 2,5 maand hebben we het VCA* certificaat behaald.
Met het behalen van het VCA* certificaat, inclusief VGM-RIE, kunnen we vanaf nu de veiligheid binnen het bedrijf aantonen aan onze opdrachtgevers. Daarnaast heeft het thema veiligheidsbewustzijn nog meer aandacht gekregen binnen onze organisatie na het behalen van het certificaat.”
“Samen met CertificeringsAdvies Nederland zijn er al veel zaken opgezet op het gebied van veiligheid. Zo is er een verbeterde versie van de Risico-Inventarisatie en -Evaluatie gemaakt, wordt er gemonitord en ondersteund bij het maken van procedures en processen, zitten er controles op veiligheidsplannen en neemt CertificeringsAdvies Nederland de werkplekinspecties voor haar rekening. Verder is er in samenwerking met CertificeringsAdvies Nederland binnen KiesZon een eigen BHV-organisatie opgezet en worden er diverse trainingen verzorgd. En dat alles naar tevredenheid!”
Bram Peperzak
Operationeel Directeur & eindverantwoordelijke voor VGM
“Voor ons was het ontzettend belangrijk om onze opleidingen onder één dak te houden. Deze opleidingen moeten namelijk worden aangepast aan onze eigen risico’s. Dat is best een grote uitdaging. Alles haakt namelijk in elkaar. Je moet daarom wel een partij vinden die al die verschillende opleidingen kan verzorgen. Dan pas kun je namelijk meerwaarde gaan creëren. Uiteindelijk kwam ik bij CAN uit omdat zij, via hun opleidingsplatform de CAN Academy, veel verschillende trainingsmogelijkheden hebben en maatwerk kunnen leveren. Tevens ook een belangrijk onderdeel vanuit de Arbowet!”
Een partner voor velen met betrekking tot kwaliteit
Bij CertificeringsAdvies Nederland (CAN Academy) zijn we de steunpilaar van veel organisaties als het gaat om kwaliteit. Wij zijn dé partner in certificering en continue verbetering, met kwaliteit als onze kernwaarde.