CAN Academy

Opleiding en training op maat

De mensen binnen je organisatie bepalen het succes van de onderneming. Daarom ondersteunen wij de ontwikkeling van mensen binnen jouw organisatie met behulp van opleidingen en trainingen. Dat doen we onder de vlag van de CAN Academy, het opleidingsplatform van CertificeringsAdvies Nederland (CAN).

Training waarderend auditen
PE registratie

Meer informatie of offerte?

Direct meer informatie over onze trainingen en/of bijbehorende kosten? Vraag een offerte aan voor een incompany training of neem contact op.

Groot aanbod

Trainingen per thema

ISO 14001 normkennis training

Daarom de CAN Academy!

Praktisch toepasbare kennis

Wij zijn er voor iedereen die op zoek is naar actuele en bovenal praktisch toepasbare kennis omtrent (bedrijfs)normen en wet- en regelgeving. Bij de CAN Academy nemen we jouw organisatie als uitgangspunt en dragen we onze kennis en visie graag over op jouw medewerkers.

  • Onze cursisten beoordelen ons met een dikke voldoende
  • Onze trainers zijn inspirators; ze hebben ruime ervaring in het bedrijfsleven en een frisse blik
  • Droge en complexe (norm)materie wordt doorvertaald naar praktsich toepasbare tips en formats
  • Jouw organisatie en niet de norm is ons uitgangspunt: wat betekent de norm voor jouw organisatie?
  • Veel flexibiliteit, korte lijnen en begrijpelijke taal!
Normkennis training

Trainingen op maat

Onze trainingsvormen

Bij de CAN Academy bieden we cursussen en trainingen aan op het gebied van Kwaliteit, Informatiebeveiliging, Arbo & Veiligheid, Milieu & MVO en Voedselveiligheid. De trainingen zijn beschikbaar in allerlei vormen en worden, indien gewenst, op maat samengesteld:

  • Incompany trainingen: bij jouw organisatie op locatie en toegespitst op jouw specifieke wensen en behoeften.
  • Open trainingen: op diverse locaties door heel Nederland.
  • E-learning modules: studeer waar en wanneer het uitkomt.
  • Blended learning: kies voor de combi e-learning en praktijktraining.

En dat op ieder gewenst moment: overdag, in de avond en zelfs in het weekend!

e-learning security awareness

Een keertje sparren?

Meer weten over een specifieke training? Of eens van gedachten wisselen over opleidingsmogelijkheden binnen je organisatie? Boek dan, geheel vrijblijvend, een gratis adviesgesprek met de specialisten van de CAN Academy!

Plan gesprek

CAN aanpak driehoek

Waarom CAN Academy?

Onze unieke aanpak!

In onze aanpak nemen wij jouw organisatie als uitgangspunt en niet de norm. Want de norm kan niet zwart-wit in elke organisatie worden toegepast en daarom kijken wij hoe de norm optimaal in jouw organisatie kan worden geïntegreerd. Zo ben je bewust van wat de norm exact voor jou en je organisatie kan betekenen en is het ook prettig om mee te werken.

Bij CAN Academy hanteren we in onze dienstverlening de CAN driehoek. Je wilt ondernemen. Doelen bereiken. Daarvoor heb je jouw organisatie op een zo goed mogelijke manier ingericht. Maar zitten de mensen in je organisatie op dezelfde golflengte? Krijg je mensen (voldoende) in beweging op weg naar jouw stip op de horizon? Zet de volgende (groei)stap met je organisatie; breng deze elementen zo optimaal mogelijk met elkaar in balans en haal zo meer toegevoegde waarde uit je inspanningen!

  • Logo connectworks

    “Laurens heeft ons begeleid met de implementatie van ISO 27001 en NEN 7510. Die manier van (samen)werken is jarenlang goed gegaan. Tot onze organisatie op een gegeven moment groeide en functies veranderden waardoor het ISO-stuk bij mij kwam te liggen. Dat was niet meer voor mij weggelegd en daarnaast had ik er ook de tijd niet voor. Binnen onze organisatie hadden we ook niemand beschikbaar en buiten dat heerst er ook schaarste in dit vakgebied. Toen hebben we voor outsourcing gekozen. We hebben een goede klik met Laurens en hij weet hoe wij als organisatie werken. Dus sindsdien is Laurens bij ons werkzaam als Security Officer (as a Service).”

    ConnectWorks directie

    Wouter van Weeren

    Mede-oprichter

  • Logo Tjaden

    “Naast dat onze opleidingen worden geregeld door CertificeringsAdvies Nederland, ondersteunt Rob ons iedere maand in onze KAM-activiteiten. We sparren dan over grote vraagstukken en hij is een soort stok achter de deur om door te pakken. We kijken bewust naar waar we naartoe willen, hoeveel tijd het kost en hoeveel prioriteit het heeft. Je merkt dat medewerkers zelf ook met ideeën naar ons toekomen. De betrokkenheid is dus hoog!”

    Klantcase Tjaden

    Renate de Man

    KAM-coördinator

  • Klantlogo Stork

    Wij hebben ervoor gekozen om met CertificeringsAdvies Nederland in zee te gaan, omdat dit een partner is die, met betrekking tot de verschillende aspecten van de bedrijfsvoering, het meeste vertrouwen en deskundigheid uitstraalde.

    Wim Welman

    Kwaliteitsmanager

  • Logo celektron

    “Rob, de adviseur van CAN was kordaat en slagvaardig en vrij direct, daar houden we van! Hij draaide nergens omheen, daarom wisten we precies waar we aan toe waren. En niet zonder resultaat; na 2,5 maand hebben we het VCA* certificaat behaald.

    Met het behalen van het VCA* certificaat, inclusief VGM-RIE, kunnen we vanaf nu de veiligheid binnen het bedrijf aantonen aan onze opdrachtgevers. Daarnaast heeft het thema veiligheidsbewustzijn nog meer aandacht gekregen binnen onze organisatie na het behalen van het certificaat.”

    CAN - Elektrotechniek - Celektron-2

    Martijn Gerrits

    Teamleider Projecten

  • Logo-KiesZon

    “Samen met CertificeringsAdvies Nederland zijn er al veel zaken opgezet op het gebied van veiligheid. Zo is er een verbeterde versie van de Risico-Inventarisatie en -Evaluatie gemaakt, wordt er gemonitord en ondersteund bij het maken van procedures en processen, zitten er controles op veiligheidsplannen en neemt CertificeringsAdvies Nederland de werkplekinspecties voor haar rekening. Verder is er in samenwerking met CertificeringsAdvies Nederland binnen KiesZon een eigen BHV-organisatie opgezet en worden er diverse trainingen verzorgd. En dat alles naar tevredenheid!”

    Afbeelding van Bram Peperzak

    Bram Peperzak

    Operationeel Directeur & eindverantwoordelijke voor VGM

  • Logo Tjaden

    “Voor ons was het ontzettend belangrijk om onze opleidingen onder één dak te houden. Deze opleidingen moeten namelijk worden aangepast aan onze eigen risico’s. Dat is best een grote uitdaging. Alles haakt namelijk in elkaar. Je moet daarom wel een partij vinden die al die verschillende opleidingen kan verzorgen. Dan pas kun je namelijk meerwaarde gaan creëren. Uiteindelijk kwam ik bij CAN uit omdat zij, via hun opleidingsplatform de CAN Academy, veel verschillende trainingsmogelijkheden hebben en maatwerk kunnen leveren. Tevens ook een belangrijk onderdeel vanuit de Arbowet!”

    Klantcase Tjaden

    Renate de Man

    KAM-coördinator

Visie van de CAN Academy

Wij geloven niet in incidenteel risicomanagement. Studies wijzen uit dat echte bewustwording alleen te realiseren is als je als organisatie een langetermijnvisie hebt. Als je denkt dat belangrijke risico’s op papier te borgen zijn, dan is een eenmalige exercitie goed genoeg. Als je ervan bewust bent dat de mens de belangrijkste schakel is in risicomanagement, dan weet je dat echte risicoborging niet op papier af te handelen is. Wij geloven in de creatie van een duurzaam managementsysteem wat jouw organisatie helpt op de lange termijn.

Studies laten zien dat je amper iets onthoudt of resultaat boekt als je eenmalig aan informatie wordt blootgesteld. Deze studies bevestigen dat je pas resultaat boekt als je een thema regelmatig onder de aandacht brengt en de informatie gespreid kan aanbieden aan de ontvanger. Resultaten van deze onderzoeken schrijven onder meer voor dat het gebruik van auditief materiaal (hardop voorgelezen) of visueel materiaal (schematische weergave, tekst of beeld) kan helpen bij onthouden van informatie. Ook geplande herhaling van leerstof helpt, net als gespreide korte leermomenten in plaats van één lang leermoment.

Drie fasen van bewustwording

1) Leren

Je bepaald aan de hand van je bedrijfsrisico’s welke onderwerpen cruciaal zijn om bewustwording voor te creëren binnen je organisatie. We lezen continu artikelen over phishing aanvallen, slecht wachtwoordbeleid, Incidenten en ongelukken tijdens werk, niet voldoen aan wetgeving en andere onderwerpen die voor jullie specifiek relevant zijn. 80% van de keren dat er een incident rondom deze onderwerpen plaatsvindt, heeft het te maken met een menselijke fout. Je zult als organisatie na moeten denken over welke leerdoelen je hebt om de risico’s te verkleinen en welke middelen je nodig hebt om deze leerdoelen te bereiken. Probeer deze leerdoelen en middelen aan te laten sluiten op de best practices die eerder al zijn genoemd.

normkennis-training

Drie fasen van bewustwording

2) Activeren

Naast de theorie moet je als organisatie mensen in beweging krijgen. Alleen maar lezen over hoe je (niet) moet handelen is niet de oplossing op de lange termijn en zal zorgen voor een automatische piloot functie. Het is noodzaak om de mensen te activeren in het beoogde handelen. Dit doe je onder andere door game based oplossingen, engagement tools of simuleren van praktijksituaties.

Waarom E-learning?

Drie fasen van bewustwording

3) Meten

De start en eind van elk bewustwordingstraject begint altijd met het meten van huidige resultaten. Waar sta je nu als organisatie? Wat is het huidige bewustwordingsniveau van je medewerkers? Je kan als organisatie lukraak met bewustwording aan de slag gaan, maar je zult eerst inzichtelijk moeten maken wat je medewerkers nu al weten over je organisatorische maatregelen en hun verantwoordelijkheid daarin.

Daarnaast is het cruciaal om, als je een bewustwordingstraject in gaat, in geplande tussenpozen te meten wat de resultaten zijn van het traject. Een bewustwordingstraject zonder meting, evaluatie & opvolging is een traject op goed geluk.

E-learning

Kom in contact met de CAN Academy

Meer informatie over de mogelijkheden van onze trainingen?

Vraag direct en vrijblijvend een offerte voor een incompany training op maat aan of neem contact met ons op!